Friday, October 19, 2012

KHASIAT KOPI PANGGUNG AL-AMBIAK


Antara Khasiat yang dipercayai apabila minum Kopi Panggung Al-Ambiak adalah seperti :-


  • Tambahkan Tenaga Batin
  1.  ( Lemah Syahwat dan Mati Pucuk )

  • Kencing Manis
  • Ghout
  • Sakit Pinggang
  • Sakit Lutut
  • Melancarkan Peredaran Darah
  • Memulihkan Sakit Sendi
  • Memulihkan Urat Saraf

74 comments:

  1. Salam,

    Saya cuba minum tetapi rasa pening kepala. Apakah itu normal? Atau tindakbalas awal dengan sistem badan?

    - Suka kopi-

    ReplyDelete
  2. haah kalau minum terasa pening tu tandanya angin dalam badan tidak seimbang. Bila minum kopi ada simtom tertentu menandakan badan kita ada masalah. jadi teruskan minum sehingga badan jadi lebih sihat. Amalkan minum air suam sekurang2nya 2 liter sehari agar badan menjadi cergas dan kurang letih sekiranya banyak bekerja

    ReplyDelete
  3. Saya mnum tp xde rase pening. Adakah ini normal? & adakah kopi ni jg sesuai bg org yg tak m'punyai sbrang masalah k'sihatan?

    ReplyDelete
  4. kalau minum x pening tu maksudnya badan ok n normal. angin seimbang la tu. haah bagus untuk org yg x de masalah kesihatan gak terutama kalau kita nak bersukan

    ReplyDelete
  5. SAYA SEDANG TERCARI CARI DAN MENCARI PARA PEMBEKAL (SUPPLIER) BAGI PRODUK MAKANAN SUNNAH, PRODUK KESIHATAN DAN KECANTIKAN DAN APA2 JER.... UNTUK DIJUAL DI PREMIS KEDAI SAYA ...... SAYA TOLONG JUAL BAH........
    USTAZ ABG SU'UADI BINN ABG HAJI YAK
    LOT 6977 SUBLOT 32 GROUND FLOOR
    KTLD JALAN MATANG, KUCHING, SARAWAK
    01115287127 / 0109848119
    abangku127127@gmail.com
    saya hanya mohon consigment iaitu pembayaran selepas produk terjual......... harap saya diberi peluang....

    ReplyDelete
  6. Saya kadang kala mendapat bacaan tekanan darah tinggi. Apakah saya selamat menggunakan produk ini?

    ReplyDelete
  7. Pengidap darah tinggi TIDAK DIGALAKKAN. Akan tetapi sekiranya nak minum jugak boleh. Tapi pastikan ambil dalam kuantiti yang sedikit tak melebihi 2 sudu teh dan selepas minum kopi panggung al-ambiak pastikan minum air putih yg banyak

    ReplyDelete
  8. Adakah akn m'nyebab'n k'bergantungan pd kopi ni? Cntohnya skiranya sya minum kopi ni daily, pastu x mnum lg utk 1 mingu, adakah akn m'beri kesan pd prestasi & tenaga? Dgn kata lain, x minum lg, x kuat lg la..?

    ReplyDelete
  9. Insyaallah prestasi dan tenaga tu x bergantung pada kopi ni. Tapi bergantung pada tahap keaihatan kita. Contoh sekiranya minum setiap hari dan angin dalam badan menjadi seimbang. Toksid turun rendah. Perut xde masalah. Perjalanan darah cantik maka tak minum kopi ni lagi pastu pun badan tetap akan ok

    ReplyDelete
  10. Di johor bahru kat mana boleh dapatkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasar borong pandan

      Delete
  11. Di johor bahru belum ada lagi yang menjadi wakil pengedar dengan saya di sana

    ReplyDelete
  12. saya nak tanya... jika terminum 1 sachet kopi panggung al-anbiyak dengan sekali minum, apa kesannya pada tubuh bdan?

    ReplyDelete
  13. kalau terminum 1 sachets xde masalah kalau badan boleh terima. bagi yang kurang minum air kosong dan tidak bersenam serta kerja dalam air-cond, kesannya badan akan jadi panas, kepala akan rasa sakit dan terawang2

    ReplyDelete
  14. Belum ada yg menjadi wakil pengedar dengan sy di kuantan

    ReplyDelete
  15. Sy nk try kopi ni tp sy xberani la pulak mmndgkn sy sgt kurg mnum air, xbsnm n kje dlm aircond. Hu3

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam satu paket tu ade 6 sudu teh. so boleh minum satu sudu teh

      Delete
    2. Oyeke. Lau minum 1 sudu teh, air brp byk ye?

      Delete
    3. air untuk campur ngan 1 sudu teh tu boleh dlm secam teh biasa ataupun gelas biasa

      Delete
  16. Ok. Tq ats info yg sgt bguna.

    ReplyDelete
  17. Kat kuantan kat mana boleh beli ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau di kuantan masih belum ada pengedar melalui say

      Delete
  18. Akum.kat kedah nak beli kat mana ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kalau di kedah en boleh hubungi En. Jamel 019-477 3560

      Delete
  19. Kalau kat kota kinabalu nak beli kat mana ye??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Kota Kinabalu masih ada lagi pengedar di sana

      Delete
    2. Mcm mana contact pengedar?

      Delete
  20. kalau di sg petani kedah dimana nk dapatkan kopi panggung ni?lama dok cari

    ReplyDelete
  21. Mmg bagus saya minum suku packet bende tak turun2 4-5 jam
    Kat singapore mana Ada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kat singapore boleh hubungi en. Hadi. Ada no tel kat pages pengedar

      Delete
  22. di kelaantan mne nk dptkn?

    ReplyDelete
  23. Pesakit kencing manis boleh minum tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kopi ni bagus untuk yang Ada Penyakit Kencing Manis. Insyaallah dapat kurangkan Tahap kencing manis pesakit

      Delete
  24. nak tanya klu minum nie blh kew ganggu kt utk dpt zuriat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah xde gangguan untuk dapat zuriat

      Delete
  25. Salam, En Atamdin. saya nak tanya apa beza kopi panggung yang hijau dan kopi panggung yang silver?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hijau dan Silver same je. Beza bungkusan je

      Delete
  26. Kat Kulim,boleh dapat kat mana? Any shop selling ?

    ReplyDelete
  27. Kat Kulim,boleh dapat kat mana? Any shop selling ?
    I want to try 1 packet first, where to get?

    ReplyDelete
  28. kt terengganu mana nk dpt kopi nie???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di sana masih belum ada pengedar. Buat masa ni boleh amik direct dengan sy

      Delete
  29. Sy nak try cube...siapa yg ade jual kat area kl..tlg pm no phone

    ReplyDelete
  30. Sy nk cube...siape ade jual kat area kl..pm no

    ReplyDelete
  31. kat melaka ada pengedar tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jasin kt mna?

      Delete
    2. saya pun x tau nama tempat, boleh tgk blog
      http://kopipanggungjasin.blogspot.com/

      Delete
    3. Stokis kat ipoh ada tak

      Delete
    4. Di Ipoh Belum ade Stokis.

      Delete
  32. Kopi ni sesuai ke utk perempuan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah ya kopi juga sesuai untuk wanita

      Delete
    2. klau kat kelantan mana sy blh dapatkan kopi ini?

      Delete
    3. Ada pengedar di kpta bharu. Boleh tgk di pages pengedar

      Delete
    4. Mmg pening eh minum kopi ni.sakit sgat kpale.mcm demam

      Delete
    5. haah teruskan minum sampai hilang pening. pastikan banyak minum air kosong

      Delete
  33. Kopi ni dapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan ke tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat yang saya tahu setakat ni difahamkan kita mendapat kelulusan KKM

      Delete
  34. saye dah cube minum,tapi abis minum semue badan terase sakit terlebih dekat persendian,ape pasal ye....boleh tak dilanjutkan minum kopi tu..

    ReplyDelete
  35. Untuk pertanyaan tuan tu sy pun x pasti disebabkan oleh apa, boleh rujuk dengan doktor tentang penyakit berkaitan sendi. Dr pengalaman sy, ianya berkaita dengan masalah sendi dan tulang tuan. Ianya mungkin juga berkaitan dengan masalah ghout. Kopi boleh terus diamalkan.

    ReplyDelete
  36. Bagaimana nak bli di area ipoh or kuala kangsar??

    ReplyDelete
  37. admin kopi ni manis sgt..mcm cara lain bole bancuh kopi ni,,guna dlm teko ok x?

    ReplyDelete
  38. bgus, sy da amalkan 3 bln, mula2 pning pas 3 x mnum ok da x pning, bgus u org krja brat, mantain energy

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah ya. kalau utk tambahkan bg pinggang n lutut ok pastikan banyak amik air kosong

      Delete
  39. saya telah mencuba ...saya pengidap penyakit darah tinggi...saya cuma ambil satu sudu teh...tetapi apabila saya minum je saya terasa pedih di bahagian dada..macam gastrik kenapa ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy bukan pakar cam dokter. tapi utk pengetahuan dan testimoni dr org ramai, biasanya bila rasa pedih kat dada tu bersangkut dengan sistem pernafasan. mungkin tuan Hisap Rokok?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...